• 20 kwietnia 2024

Hotel na podróż służbową

Klienci biznesowi to najbardziej uciążliwa grupa dla obsługi hotelowej, przede wszystkim ze względu na wysokie wymagania.

Jak wiadomo, pobyt hotelowy dla klienta biznesowego jest równoznaczny z wykonywaniem obowiązków zawodowych, co ważniejsze, są to goście, którzy regularnie bywają w obiektach hotelowych, mają więc porównanie usług hotelowych i jakości obsługi.

Wymagania klientów biznesowych są zazwyczaj skonkretyzowane i bardzo wysokie – o ile goście prywatni bez problemu godzą się na pokój minimalistyczny, klient biznesowy oczekuje przynajmniej namiastki domu, czyli ograniczenia pustej przestrzeni oraz wyposażenia pokoju w odpowiedni telewizor. Ponadto w pokoju hotelowym obowiązkowo powinno znajdować się biurko oraz dostęp do internetu WiFi.

Większość klientów biznesowych oczekuje alternatywy w postaci wyboru pomiędzy standardowym pokojem, apartamentem oraz studio.

Hotele nastawione na gości biznesowych, dążące do pozyskania stałych klientów, powinny posiadać dobrze wyposażoną restaurację, która zachęci klientów do skorzystania z oferty. Należy więc zadbać o szeroki wachlarz posiłków, z jednoczesnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb alergików, a także indywidualne mody i upodobania kulinarne gości. Optymalnym rozwiązaniem okazuje się kuchnia międzynarodowa, z akcentem regionalnym. Dopełnieniem restauracji powinna być kawiarnia.

Kolejnym wyznacznikiem hotelu nastawionego na gości biznesowych są sale konferencyjne, najlepiej kilka. Organizowanie wszelkich wydarzeń w salach konferencyjnych należy do obowiązków obsługi hotelowej.

Goście biznesowi to z założenia osoby aktywne, dlatego też hotele powinny zadbać o dodatkowe atrakcje typu bar lub basen, dobrym pomysłem jest również grota solna lub zabiegi z zakresu odnowy biologicznej.

Ważną kwestią w przypadku gości biznesowych jest także atrakcyjna lokalizacja hotelu, zapewniająca możliwość ucieczki od codziennego gwaru i miejskiego zgiełku.

Klient hotelowy

Warto także pamiętać, że według danych szacunkowych, klienci biznesowi generują 1/3 wszystkich obrotów w krajowej branży hotelowej.

Ważnym czynnikiem okazują się także obiady firmowe – wynika to głównie z faktu, że obiad firmowy, zgodnie z literą prawa, podlega odliczeniom podatkowym. Mowa tu o posiłkach, podczas których załatwiane są ważne sprawy służbowe. Obiady firmowe to atrakcyjna alternatywa dla standardowych wyjazdów biznesowych.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów biznesowych, wiele hoteli na terenie kraju oferuje sale konferencyjne oraz restauracje przystosowane do obsługi klientów biznesowych i ich gości. Lunche biznesowe okazują się szczególnie istotne w przypadku gości zagranicznych, dla których rozwiązanie to jest standardem.

Warto także zadbać o atrakcyjny pakiet rozrywkowy, zwłaszcza, gdy są to goście, którzy po raz pierwszy odwiedzili dane miasto – w tym przypadku należy jednak uwzględnić ich indywidualny grafik oraz możliwość zaplanowania czasu we własnym zakresie, w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem okazuje się obiad biznesowy.

Należy także pamiętać, że atrakcyjne miejsce pobytu to zbyt mało, by zadowolić w pełni klientów biznesowych, jest to ważne szczególnie wtedy, gdy podczas spotkania realizowana jest jakaś agenda. Obowiązkiem hotelu jest zapewnienie efektownego wystroju oraz smacznych dań.

Top