Wybierając salę weselną nawet, gdy myślimy że coś jest oczywiste to zawsze warto dopytać. Zawsze musimy się kierować zasadą, że obiecać można wszystko, ale tylko umowa będzie nam coś gwarantowała.
Co taka umowa zawierana pomiędzy parą młodą a usługodawcami powinna zawierać?
Finanse
Teoretycznie do obowiązkowych elementów powinno się zaliczyć kwotę, termin i menu. Ale idąc za doświadczeniem warto się postarać, by w tym dniu wszystko było idealnie i dlatego dobrze, gdy umowa będzie wszystko sprawnie regulować. Informacją kluczową jest oczywiście cena za osobę, ale tutaj warto sobie również uszczegółowić pewne kwestie. Między innymi warto wziąć pod uwagę płatność za dzieci i ustalić mniejszą stawkę dla pewnego wieku. Można także porozmawiać z przedstawicielami Sali o tym jak będą liczone osoby, które będą obsługiwały nasze wesele. Warto dodatkowo pomyśleć o ustaleniu kwestii płatności kiedy będzie ona realizowana i w jakiej formie. Oczywiście można podzielić płatności na jakieś części biorąc pod uwagę ile trzeba zapłacić przed weselem i ile po weselu.
Menu
Kolejną ważną kwestią będzie ustalenie menu. W niektórych lokalach możemy sami je przygotować, w innych możemy korzystać jedynie z przygotowanych zestawów. Zawsze do umowy warto podłączyć menu w formie załącznika i potem sprawdzić czy firma przygotowująca to wesele będzie się wywiązywać z tego co z nią ustaliliśmy.
Alkohol
Dodatkowo w umowie należy się postarać o zapisy, które będą odnosiły się do alkoholu. Należy z firmą ustalić czy to my będziemy alkohol dostarczać, oraz kto będzie zajmował się jego roznoszeniem. Poza tym warto zaznaczyć co stanie się w momencie, gdy braknie alkoholu.
Ciasta, tort
Osobny punkt umowy może dotyczyć ciast i tortów ponieważ sale wesele w tym zakresie czynią różne ustalenia i mają różne zwyczaje. Podobnie co do owoców.
Obsługa kelnerska
W umowę warto ustalić jak będzie z pracą obsługi, ilu kelnerów będzie pracować oraz, że ich praca będzie wliczona w cenę. Przede wszystkim w umowie warto zanotować nawet najbardziej oczywiste kwestie, by być pewnym, że wszystko będzie ok oraz, że koszty wesela nie wzrosną potem gwałtownie, gdy przyjdzie do rozliczenia.