• 20 kwietnia 2024

Nocleg podczas delegacji

Dobry hotel to przysłowiowa połowa sukcesu, także podczas wyjazdów biznesowych. Warto więc zwrócić uwagę na lokalizację obiektu hotelowego, atmosferę, a także dostęp do bezpłatnego WiFi.

Jak wynika z badań "Polacy w delegacji - standardy i zwyczaje", prawie połowa wyjeżdżających służbowo wybiera hotele o podwyższonym standardzie, 3-5-gwiazdkowe, na podobnym poziomie kształtuje się ilość osób, które otrzymują dietę w wysokości ustawowego minimum.

Badanie miało na celu ukazanie standardów w zakresie podróży służbowych, panujących w polskich firmach. Jak wynika z przeprowadzonych badań, Polacy coraz częściej wybierają się w podróże służbowe i robią to w dobrym stylu.

Można także zauważyć pojawiające się nowe trendy na tej płaszczyźnie, m.in. praca w strefie coworkingowej w hotelach.

Polacy wyjeżdżają często, są to jednak podróże krótkie – aż 47% ankietowanych wybiera się w podróż służbową więcej niż 7 razy w ciągu roku, nierzadko są to podróże zagraniczne. Większość osób wyjeżdża na dwa (42 %) lub jeden nocleg (39 %).

Zasadniczo cel podróży biznesowych ma charakter stricte zawodowy, mimo to Polacy zwracają uwagę wysoki standard oraz dodatkowe usługi oferowane przez hotel. Prawie połowa ankietowanych wybiera hotele 3-5-gwiazdkowe (47%), aczkolwiek większość (88%) decyduje się na pokoje standardowe.

Ponad połowa ankietowanych (51%) samodzielnie podejmuje decyzję o wyborze miejsca hotelowego, jedna piąta ankietowanych stwierdza natomiast, że o wyborze miejsca noclegowego decydują przede wszystkim umowy korporacyjne.

Co trzeci ankietowany pracuje w dużym przedsiębiorstwie, zatrudniającym powyżej 500 osób.

Znaczna część ankietowanych (48%) deklaruje otrzymywanie najniższej, ustawowej diety dziennej, przywilej diety przekraczającej 200 zł na dzień dotyczy zaledwie 15% ankietowanych.

Śniadanie hotelowe

Smaczne śniadanie i szybkie WiFi

Większość ankietowanych twierdzi, że istotnym czynnikiem, który decyduje o wyborze miejsca zakwaterowania, jest lokalizacja hotelu (77%), na drugim miejscu znajduje się cena doby hotelowej.

W kwestii samego miejsca, największym udogodnieniem jest lokalizacja obiektu (83%)n oraz bezpłatne, szybkie WiFi (58%). Kolejne czynniki, na które zwracają uwagę ankietowani, to jakość obsługi i oferta gastronomiczna. Większość ankietowanych twierdzi, że bardzo ważna (56%) lub ważna (36%) jest przyjazna atmosfera i miła obsługa, natomiast 44% respondentów podkreśla, że istotnym czynnikiem jest gastronomia, w szczególności oferta śniadaniowa i barowa.

Mniej ważne okazują się usługi dodatkowe, np. dostęp do pralni, usługa concierge lub strefa fitness/SPA.

Nowe trendy w podróżach służbowych

Przeprowadzone przez Vienna House badanie wskazało także nowe trendy w podróżach służbowych. Przeważająca większość biznesmenów pracuje we własnym pokoju hotelowym (87%), aczkolwiek co trzeci ankietowany wolałby pracować w strefie coworkingowej w miejscu zakwaterowania (34%). Co piąty ankietowany (21%) korzysta z Executive Corner – strefy biznesowej, z dostępem do komputerów, drukarki, prasy oraz kuchni.

Można także zauważyć wzrost popularności stanowiska Travel Managera – osoby odpowiedzialnej za organizację podróży służbowych pracowników – z pomocy Travel Managera korzystał co dziesiąty ankietowany.

Badanie "Polacy w delegacji - standardy i zwyczaje" wskazuje, że Polacy coraz bardziej zwracają uwagę na standard hoteli, znaczna część (58%) wraca do obiektów podczas podróży prywatnych.

Top